Încep acest articol cu un mic disclaimer. NU SUFĂR DE PATRIOTISM EXACERBAT, dar susțin brandurile românești. Nu doar pe nișa asta de beauty ( vedeți ce patrioată sunt, că deja o dau în romgleză), ci în general. Noi românii suntem oameni întreprinzători, și deseori ne luptăm cu morile de vânt pentru a ne fi recunoscute meritele.
Așadar, ca să nu mai lungesc vorba (vorbă multă, sărăcia omului), vă las mai jos patru branduri românești ale căror produse le folosesc, și care nu mi-au înșelat așteptările niciodata.
1. COSMETIC PLANT
Farmacistă cu o experiență de peste 20 de ani in cosmetologie, D-na Ileana Mester a crezut în puterea miraculoasă a plantelor, iar convingerea ei că natura poate conferi o putere suplimentară științei au determinat-o să înființeze în anul 1991 firma Cosmetic Plant.
În mod cert, începutul nu a fost ușor. Lucra singură, într-o clădire de 35 – 40 mp, primul ei malaxor fiind confecționat de către un inginer clujean dintr-o oală de fiert rufele. Cremele erau create în serii mici, iar etichetele erau scrise de mână.
SCURT ISTORIC
Abia după 6 ani, în 1997, s-a realizat pasul spre o afacere modernă, odată cu mutarea într-o clădire adecvată și achiziționarea primelor utilaje profesionale. După aceea, aproape în fiecare an, s-a mai cumpărat câte ceva: un malaxor, o mașină de dozat, un utilaj de umplut tuburi și încet-încet, afacerea a început să crească în mod continuu.
MODERNIZARE
Un moment important în dezvoltarea Cosmetic Plant l-a reprezentat începutul anului 2004, când s-a obținut certificarea ISO 9001:2000 din partea Dekra Stuttgart, ceea ce a demonstrat că businessul Cosmetic Plant a realizat un salt calitativ decisiv.
Anul 2007 s-a distins prin finalizarea construirii unei clădiri noi și moderne pentru viitorul sediu al firmei. Cum la momentul respectiv clădirea era prea mare pentru nevoile noastre, aceasta a fost dată în chirie și abia în primavara anului 2013 s-au mutat aici fabrica, depozitul și birourile administrative. Proiectul de investiție a absorbit 750.000 de euro, clădirea având o suprafață utilă de 1.700 mp și fiind conformă cu standardele europene referitoare la producția de produse cosmetice.
După decesul Doamnei Mester, în anul 2009, conducerea firmei a fost preluată de către fiica dânsei, D-na Susana László.
În decembrie 2013 firma a obţinut certificarea GMP (Good Manufacturing Practices – bune practici de fabricație), în acord cu Standardul ISO 22716:2007.
În anul 2014 s-a finalizat un proiect de retehnologizare cofinanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională, în cadrul căruia s-au achiziționat două utililaje noi de ultimă oră care au crescut cu 70% capacitatea de producție, ajungând astfel la o capacitate de aproximativ 2,5 milioane de produse pe an.
Retehnologizarea continuă și în anul 2015 prin finalizarea unui proiect cofinanţat de Uniunea Europeană care a avut ca obiect achiziţionarea a două utilaje moderne şi performante. Astfel, fabrica Cosmetic Plant a fost dotată cu un utilaj de umplut tuburi cu alimentare automată şi de un utilaj de umplut pliculeţe cu creme şi lichide.
Toate aceste informații le regăsiți și pe site-ul oficial.
Vă recomand cu încredere să cumpărați produse de îngrijire a tenului de la ei. Sunt foarte accesibile, și foarte bune. Găsiți o gamă variată de produse, și nu trebuie să investiți sute de lei într-o cremă.
2. ELMIPLANT
Elmiplant este un brand românesc de
cosmetice creat în 1992 de Elena şi Ion Cremenescu.
Povestea brandului Elmiplant a început la doi
ani după Revoluție, cu trei creme produse într-un malaxor închiriat și doi
oameni cu ambiții mari. „Am pornit acest business pentru că eram pur și simplu
revoltată de produsele cosmetice care au intrat în țară după revoluție. La acel
moment eram cercetător științific la Institutul pentru Controlul de Stat al
Medicamentelor și mă ocupam de controlul cosmeticelor. A fost o invazie de
produse aduse din afară, dar nu se știa exact de unde, cât de vechi sunt,
practic România era coșul de gunoi al Europei la acel moment. La îndemnul
soțului meu, am luat decizia să încercăm să producem noi cosmetice, mai ales că
eu, ca farmacist, toată viața mi-am făcut singură cremele”, spune Elena
Cremenescu.
Am folosit o grămadă de produse, si am scris și un articol în care am inclus unul dintre ele. Îl regăsiți aici. Ieftine, și bune. Vă recomand să încercați crema cu gutuie.
Pentru tenul gras e minunată. Găsiți la ei de la geluri de duș, la seruri pentru față. Diversitate și calitate la un preț mai mult decât decent.
3. FARMEC / GEROVITAL
1889
Începe povestea de succes a companiei Farmec – prima şi cea mai importantă companie românească de produse cosmetice – când iau naştere, la Budapesta, laboratoarele Molnar Moser.
1943
Se desprinde un mic laborator – Mol-Mos – care îşi desfăşoară activitatea în Cluj-Napoca.
1965
Se produce pentru prima dată Laptele Doina. Acesta este în continuare cel mai bine vândut demachiant pe piaţa din România, având o cotă cantitativă de 17,32%. (Nielsen, 2010)
1967-1968
Liviu Turdean devine Director şi fabrica înscrie pe cartea sa de vizită o mare realizare – devine primul producător de creme şi emulsii Gerovital H3 prof. Dr. Ana Aslan din România. Produsele se adresau femeilor cu vârsta de aproximativ 40 de ani, tenurilor care prezintă primele semne de îmbătrânire.
1969
Premieră în România – începe fabricarea produselor sub formă de spray.
1970
Începe dezvoltarea celei mai importante platforme de producţie cosmetice din România.
1995
Farmec se privatizează prin metoda MEBO, avand capital 100% românesc. Primul Director General ales de Adunarea Generală a Acţionarilor a fost Ec. Liviu Turdean.
Am strâns aceste informații de pe site-ul lor, le puteți găsi și voi, dar în acest mod aveți mai multe informații într-un singur loc.
PREZENT
Astăzi GEROVITAL este un brand foarte puternic pe piața românească.
Folosesc produse Gerovital, am scris și un articol pe care îl găsiți aici. Acum au și produse de machiaj pe care nu le-am încercat încă, dar sunt pe wishlist.
Sunt sigură că ați încercat măcar un produs GEROVITAL, și aștept în comentarii feedbackul vostru.
4. VIVANATURA
VivaNatura este un brand (autohton) românesc ce realizează din 2006 produse cosmetice naturale, presate la rece și fără parabeni – produse cosmetice naturale pentru îngrijirea tenului, părului sau a corpului. Anul trecut a ajuns la afaceri de aproape 850,000 de euro, produsele lor fiind prezente pe rafturile unor magazine naturiste, farmacii și ale unor retaileri din 16 județe.
Conform echipei VivaNatura, aceștia nu fac compromisuri, astfel încât produsele lor să fie cât mai naturale, eficiente și din materii prime de cea mai bună calitate. Iar în prepararea produselor cosmetice “staful” VivaNatura pune în aplicare principii tradiționale, cum sunt informațiile din medicina tradițională românească și medicina ayurvedică, precum și mijloace și tehnologii noi de prelucrare, care urmăresc să păstreze intacte proprietățile plantelor și ale altor substanțe naturale folosite!
În portofoliul companiei se regăsesc produse pentru îngrijirea dentară – GennaDent®, a părului, a tenului, deodorante, produse terapeutice dar și, produse dermatocosmetice pentru bebeluși – Bebe Drag®, acoperind astfel nevoile consumatorilor!
Trebuie să recunosc că nu am folosit nici un produs, însă am tot văzut în ultimul timp în online doar recenzii pozitive, așa că le am pe listă curând.
Aruncați un ochi aici.
După cum vedeți am făcut un mic research ,și am adunat câteva informații prin care să evidențiez 4 povești de succes.
Eșafodajul acestui articol are ca pilon principal ideea că brandurile românești au început să se facă auzite, și să performeze, iar acest lucru ar trebui să ne facă mândri, și să ne determine să susținem aceste povești.
HAI SĂ SUSȚINEM BRANDURILE ROMÂNEȘTI!